HEMGJORD SYLT

 
 
Under det senaste året har jag spenderat en hel del tid med att läsa om hur man gör saker själv. Såsom sylt, saft, marmelad, ljus osv. Jag har irrat runt i skogarna och letat svamp och bär. Jag har också spenderat timmar i trädgårdslandet med att odla mina egna grönsaker och kryddor. Helt enkelt, jag vill ha det mer naturligt i vardagen. Jag vill undvika en massa tillsatser i maten och jag vill veta att det är bra grejer jag har i skafferiet.
Om man skulle fråga mig om vilken matrelaterad sak jag absolut inte kan leva utan så är svaret direkt lingonsylt ( tätt följd av potatis ). Ända sen jag var liten har jag älskat det och kan äta det till nästintill allt. I år läste jag på hur man gör egen sylt, rensade en massa bär och fyllde källaren med burkar. Så himla mycket godare och så mycket bättre när jag vet exakt vad som finns i den.
 
 
 
 
DIY - bär - egenodlat - ekologiskt - hemgjord - hemmagjort - inspiration - inspo - lantliv - lingon - lingonsylt - mat - natur - naturligt - saft - svamp - sylt - tips
Mamma Malin

Jag har aldrig tyckt om lingonsylt, och det verkar inte Charlie heller göra. Han fick lingon för första gången igår och det var ingen hit, haha! Men smaken är ju som baken :)

Svar: Haha precis, tur att alla är olika :)
Colder Weather