MED DOFT AV JORDGUBBAR OCH REGN

 
Det känns i luften igen. Det är svårt att missa det, allting känns annorlunda nu. Men ändå har man känt detta tiotals gånger förut. Det doftar friskare, renare, i luften. Fuktigt, nästan jämt. Björklöven faller först, dom ligger gula på mossan i skogen och lurar mig att tro att kantarellerna också finns där. Vattnet i sjön är kallt som is, havet vågar jag inte ens tänka på. Tänk, att jag inte badat i havet en enda gång i år. Bara i små sjöar. Det gör mig lite ledsen, faktiskt, även om jag vet varför det har blivit så. Utanför mitt fönster är det kallt. Igen. Det regnar, blåser och syrenerna gulnar. Igen. Jag tänder ett par doftljus, velar en stund över ifall jag ska byta doft. På sommaren doftar mitt sovrum av solvarma jordgubbar, men jag sneglar omedvetet mot burken där ljusen med äpple & kanel doft ligger, det är doften av höst för mig. Tillsammans med svarta vinbär och apelsin. Men jag låter bli, plockar fram ett par jordgubbsljus och intalar mig själv att sommaren minsann är kvar i ett par veckor till. För jag vill tro det.

höst - natur - skriva - skrivet - sommar - sommarnatt
Cissi

Det vill jag också tro <3