OM APRIL

 
Det var ett tag sen jag var inne här nu, och inte bara för att säga hej. Det har verkligen ekat tomt här. Och jag har inte tröttnat eller bytt portal igen, livet kom bara emellan. Under april har jag;
 
◆ Hängt mycket i köket och prövat nya recept.
◆ Försökt finna inspiration för att skriva. Hittills har det gått hyfsat bra ändå.
◆ Jobbat. Varit glad över stamkunder som kramar en och säger " wow, vad duktig du är ". Det är fint.
◆ Lärt Theo nya trick. Ibland går det fort, ibland tar det timmar. Men han ska ha cred för hur envis han är.
◆ Legat sjuk. Detta är största orsaken till min frånvaro typ överallt ( vänner, jobb, här, livet.. ). Jag låg först sjuk i en och en halv vecka. Var hos vårdcentralen, fick höra att dom inte kunde hjälpa mig ( " drick vatten och ta en alvedon " ). Blev frisk igen, och fick vara det i nästan två veckor. Nu är jag sjuk igen, och värre, sen en vecka tillbaks. Feber, yrsel, täppt näsa dygnet runt. Allt det där vidriga som förkylningar kommer med ( på något sätt lyckades jag också stuka foten rejält här, så jag har halvt krupit / halvt hoppat på ett ben till badrummet? ), sen fick jag också mensvärk på det. Toppen, verkligen. Nu hostar jag halvt ihjäl mig fortfarande så imorgon ringer jag vårdcentralen om en tid. Igen.
◆ Haft Vänner-maraton.
◆ Njutit av solen och vårvärme.
◆ Pappa kom hem med en påse finsk marmelad och sa att farmor ville att jag skulle ha den, när han hade berättat att jag var sjuk. Så fint att jag ville gråta.
◆ Tappat björksav.
◆ Tittat på hus med honom.
◆ Försökt lösa faktumet att taket till paviljongen gick sönder i en storm och att det blev stora hål i det, och att Ikea tvingar mig att köpa en till paviljong för att få ett nytt tak då dom för en gångs skull inte säljer delar separat ( jag menar, vad ska jag med det till när jag bara behöver själva tyget? ). Lösningen? Silvertejp. Just nu i alla fall.
◆ Premiär-grillat.
◆ Rest till Finland. Strosat runt på soliga kullerstensgator i Helsingfors, ätit glass på en trappa, köpt böcker, hållit hans hand och varit allmänt lycklig ( om än förkyld och febrig under båtresan hem ).
◆ Plockat blommor. Vitsippor, gullvivor och violer, bland andra.
◆ Gått på loppisar med mamma och hittat ett antal fina ting.
◆ Varit lycklig för att livet är himla fint ändå, för jag har underbara människor omkring mig.
 
 
 
 
 
 
 
DIY - Finland - björk - björksav - hem - inredning - inspo - loppis - sjuk - vår - vårkänslor