NÅGON GÅNG I SEPTEMBER

 
 Så tog jag dessa bilder i mitt sovrum.
 
 
 
Det finns alltid en muminmugg i min hylla, jag byter lite varefter. Nu bor en vintermugg där. Men den gamla Mumrik-muggen är en av dom allra finaste, tycker jag.
 
 
Detta är en av mina finaste klänningar, om inte den finaste. Det står att det är bomull, men tyget känns sådär kraftigt och slitstarkt som linne. Jag hittade denna på en av sensommarens sista loppisar. Tjugofem kronor senare följde den med mig hem. Jag har på känn att vi kommer få många fina sommarnätter ihop.
 
 
 
Några av mina favoriter bland sensommarens blommor.
 
 
Den här vasen, som egentligen är en tillbringare/karaff, hittade jag på en annan loppis i somras. Tjugo kronor så får du den och fyra muggar, sa kvinnan. Såld, sa jag.
 
 
Nu var det ju så att det var kannan jag ville ha, inte några muggar. Dom låg inte ens framme, utan var nedpackade i tidningspapper. Men för en tjuga så räckte hon mig påsen och jag vandrade vidare. Men vad glad jag blev sen när jag kom hem! Små söta muggar i blått och vitt, alldeles för små att dricka ur. Men perfekta för mina kaktusar.
 
 
 
 Hyllan är ett annat tjugo kronors fynd från samma loppis. Den var krånglig att bära runt på men så värd det. Nu bor små minnessaker och mina kaktusar i den.

Arabia - DIY - Mumin - Tove Jansson - Tove Slotte-Elevant - blomma - blommig - blommigt - blommor - fynd - inredning - inspiration - klänning - loppis - loppisfynd - mode - muminmugg - sommar - tips