73 MUMINMUGGAR

 
Dom här fotona tog jag för ett år sen, i slutet av förra sommaren. Detta är alltså min samling av Muminmuggar. Om jag har räknat rätt så är det 73 stycken på bilderna här. Men det här är ju också ett år sen, och fler har dykt upp i skåpen här. Bland annat en Filifjonka, HSR-muggen, någon äldre sommarmugg och en och annan vintermugg. Jag har funderat både en och två gånger om jag ska göra om det här fotot i år. Alltså ta ut alla muggar igen och se hur många fler som hittat hit. Men jag vet inte, just nu är det bara så grått och trist utomhus.
Hur som helst, här har ni dem. Sommar och vintermuggar, 90-talare, dom små muggarna, Millenium och dom däremellan.
 
 
 
 
Arabia - Finland - Millenium - Mumin - Mumindalen - Mumintrollen - Muumi - Muumit - Tove Jansson - Tove Slotte-Elevant - muminmugg - samling
Jenny

åh det där skulle min kompis bli väldigt avundsjuk på, älskar muminmuggarna

Svar: Dom är så fina, särskilt dom äldre :)
Colder Weather

Karin O

Oh jisses vad många min son står och ler och ropar muuumin här nu haha!

Svar: Haha men åh, så söt! Du får säga att mumin hälsar tillbaka haha ^^
Colder Weather

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Så himla många!! Haha. Så fina är de också! :)

Svar: Haha ja, det har blivit en del ^^ Men söta är dom! :)
Colder Weather

Linn Strömberg

Älskar dom! har bara en mugg än så länge dock, men planerar att börja samla senare.
Det enda som jag inte gillar med dem är att de är så små.

Svar: Åh kul! :D Ja, lite större hade nog varit toppen! Sen ökar dom ju i pris för varje år, särskilt dom äldre. Men det är väl på gott och ont liksom ^^
Colder Weather

Carolina Thoor

Oj, det var många haha! Och jag som trodde jag hade många ugglemuggar haha :D men det skulle vara kul att se hur många som tillkommit! :D

Sv; tack ska du ha :D

Svar: Haha jo, det är väl en del :DTänkte det också, får nästan ta och göra en ny bild ändå. Kanske när snön äntligen kommer så bakgrunden blir vit och fin istället för november-grå ^^
Colder Weather

corneliaeriksson.blogg.se

Oj, jösses vad många!! Roligt! De är verkligen fina :)

Svar: Haha ja, det är ett par stycken! Men söta är dom :)
Colder Weather

ISA

HAHA alltså detta var ju lite sjukt nästan? :P

Svar: Eh?
Colder Weather

ISA

alltså!! min kommentar,,, menade att det var sjukt många. inte att du var sjuk :p

Robex Lundgren

coolt

Sharon

Åhh min bästa kompis mamma sammlar också på allt som har med Mumin att göra!

Mumin är bland det bästa som hänt i min barndom! Fina bilder också!

Svar: Åh men visst är det så, man har ju så himla fina minnen till det! ^^Och tack! :D
Colder Weather

Mikaela

MUMIN :D

Pauline Hurtig

åh! önska jag börja samla tidigare, jag har runt 20 tror jag, de är ju så fina :D

Svar: Ja, om man bara hade vetat för ett par år sen vad dom skulle vara värda nu så hade man ju köpt dom då, mest för att slippa betala tusenlappar för en mugg man saknar idag haha :)Men då har du ju kommit en bra bit ändå :D
Colder Weather

Lis Mari

De är sannerligen en gedigen samling, bra jobbat! Så himla vackra också, Min favorit i Mumin är Totikki :)

Svar: Haha tackar! :)Men visst är dom det, och Tooticki-muggen är ju så himla fin också :)
Colder Weather

JUNITJEJ

Så fina muggar!!! Det måste vara kul med så många!

Svar: Jo, det är ju ett par stycken nu haha ^^Saknas dock ett par ändå, mest sommarmuggar och 90-talare :)
Colder Weather

Linn

ASSÅ WOW!!!! Räknade mina häromdagen.. fjuttiga 19 stycken.. är dock supernöjd över att jag har nyårsmuggen HURRA och PRIMADONNANS HÄST, vilket är mina två favoriter!

Du ska vara jättenöjd med din samling, superstor och fin :)

Amanda

Oj, jösses vad många muminmuggar! :) dom är så himla fina

Svar: Jamen, visst är dom! :D
Colder Weather

Jasmine

Wow, vilken samling du har! Maffigt att få se samtliga på en och samma bild. Fortsatt lycka till med samlandet.
Kram

Svar: Åh, tyckte lite samma sak när jag tog bilderna, hade väl inte riktigt tänkt på hur många det faktiskt fanns här ^^Och tack, det lär dyka upp fler muggar här haha! Kram :)
Colder Weather

mathildaliv.blogg.se

Såå bra blogg

Svar: Åh tack!
Colder Weather

madabouttea.se

Herregud så många muggar men vilken fin samling det är! Så färggrant och härligt!

Svar: Åh tack! Ja, dom blir jättefina tillsammans :D
Colder Weather

Helene

Åh så fina! :D Mumin <3

Svar: Visst är dom! :D
Colder Weather

Carina

Vad roligt att ha så många och vad fina de är!. :D

Svar: Dom är ju jättesöta! :D
Colder Weather

Linnea

:) och jag får kommentarer på att jag har för många tekannor (15 senast jag räknade, men jag är klumpig så det ändras både upp och ner).

Använder du dom? Det ser inte ut så iallafall

Svar: Men tekannor är ju jättegulliga, särskilt dom lite rundare :)Jodå, dom används faktiskt. Kanske inte dom dyraste men brukar växla lite vilka vi har framme.
Colder Weather

Nora

De är så himla fina!

Svar: Ja, det är dom verkligen! :))
Colder Weather

Sanna

VIlken fin samling du har, jag samlar också på muminmuggar, så fina!!

Svar: Åh tack! Men vad kul, vilken är din favorit? :)
Colder Weather

Carro

Vilken härlig samling!

Svar: Åh tack! :))
Colder Weather

Linda Cathrine Liljemalm

Åh vilken härlig samling! Tycker att alla dessa muggar är så fina :)

Emma

Underbart! Mumintokig som jag är så hade jag inte tackat nej till detdär :)

Annsoh

åh så fina älskar mumin!!!

Lovisa

Härlig! Själv har jag bara en men mina svärföräldrar har en drös men lååångt ifrån din samling :)

Svar: Kul, dom är ju så fina! :) Haha ett par stycken är dock min mammas här, vi delar lite :)
Colder Weather

Biggeros

Jätte fina!!Hur kom det sig att börja att spara på mumin muggar?

Svar: Jag älskade Mumin när jag var liten så till födelsedagar brukade jag få någon mugg, sen har min pappa köpt vintermuggen åt mig varje jul. Det har blivit lite av en tradition att få den i julklapp haha :)
Colder Weather

Jessika

Åh, underbara! Nu blir jag sugen på att börja samla på något...

Svar: Åh tack, visst är dom? :D Det är ju en kul grej, man måste bara hitta något man gillar ^^
Colder Weather

Kajsa

Helt underbart! Själv är jag uppe i 12 st, men hoppas att jag någon gång kan komma upp i detta antal. Kul att se :D

Svar: Åh kul! :D Det tar ju ett tag att samla på dessa, men det är en kul grej ^^
Colder Weather

Angie

Fin samling! :)

Svar: Tack! :D
Colder Weather

Annie

Så roligt med så många olika muminmuggar!! Men är det bara samlarobjekt eller dricker ni ur dem också? Har du endast "vintermuggarna" framme nu på vintern eller hur förvarar du dem i såna fall?

Svar: Nejnej, vi använder dom också. Kanske inte Millenium och 90-talarna då dom är så pass dyra att få tag i nu, men dom lite nyare har vi i köksskåpet och växlar dom då och då. Annars har vi resten i ett skåp :)
Colder Weather

riitta

Va fina, samlar också åt min dottern!

Svar: Vad gulligt! Ja, dom är ju verkligen jättesöta! :)
Colder Weather

riitta

Så fina, samlar också åt min dottern!

annelie

oj såååå många ;)

Svar: Haha ja, ett par stycken är det :)
Colder Weather

Anonymisen

Tror jag kommit till himmlen nu alltså...! ;)

jeanette

Oj så många muminmuggar du har. Så fina. Skulle också gärna samla fast jag samlar på greengate muggar i stället.

jeanette

Oj så många muminmuggar du har. Så fina. Skulle också gärna samla fast jag samlar på greengate muggar i stället.

Frida

Urgullig samling! :D

Svar: Åh tack! :D
Colder Weather