DON'T SETTLE FOR A SPARK, LIGHT A FIRE INSTEAD.

 
Utanför det öppna fönstret är världen svart, man kan inte urskilja konturerna ens om man tittar riktigt noga och kisar med ögonen. Det blåser inte storm som igår, och regnet har slutat för nu. Jag sitter i sängen, tuggar på hallon och lakrits karameller från den senaste marknaden, skriver ett par rader och kliar hunden bakom örat. Är riktigt nöjd med den nya kameran och objektiven. Är riktigt ledsen, och faktiskt deppig, för att den här sensommaren är så kall och jag har en otrolig längtan efter att få bada en sista gång innan hösten kommer hit. Men just nu känns det inte som att det kommer hända, tyvärr. Om jag inte vill bada i kallt vatten och få en förkylning på köpet, att börja den nya årstiden med.
Vi går på turer i skogarna, han och jag. Plockar svamp, äter blåbär direkt från riset och kastar pinnar åt hunden. Njuter av det sista som sommaren har att bjuda på. Jag påbörjade en ny bra bok i hängmattan för några veckor sedan och bestämde då att jag skulle avsluta den på samma plats där den börjat. Så jag kurade ihop mig i min poncho och läste tills klockan slog nio, boken var slut och skymningen hade börjat.
Imorgon ska det regna och vara ruggigt igen, säger väderleksrapporten. Det är också min sista semesterdag. Så jag planerar att storstäda, tvätta, baka bröd och bara mysa hemma i pyjamas och raggsockor hela dagen. Jag har en ny bröd-bok att tipsa om ( och två vanliga böcker ), jag tänkte försöka få upp några bilder och visa vad jag pysslat med senaste tiden, jag har några texter att lägga upp här, en önskelista för min födelsedag om exakt en vecka. Bland annat.
 
 
 
 
 
Sverige - blomma - blommor - foto - fotografering - macro - natur - skriva - skrivet - sommar - sommarmorgon - sony - svensk sommar