VIOLSAFT OCH VÅRSTORMAR

 
I fredags visade termometern på 27 grader och jag donade i trädgårdslandet i shorts och linne. När jag vaknade imorse var det full snöstorm och jag tyckte synd om pelargonerna som stod kvar på trappan sen igår. En kvart senare såg världen ut precis som igår, med solsken och grön gräsmatta. En knapp halvtimme efter det så började det hagla. Och återigen, solsken en stund och sen lite mer hagel. Nu är det fint men det är mörka moln på väg så jag tror att jag skippar att hålla på i trädgården idag. 
Min dator är fortfarande utan fungerande skärm så de enda gångerna jag använder den måste den kopplas ihop med en annan skärm så jag kan skriva en stund. Nu har det gått så lång tid att jag har vant mig vid att inte använda datorn dagligen, det känns lite som när man var barn och satt någon timme vid den i veckan. Om ens det. Men det kommer stunder då jag saknar att skriva här, såklart att det gör. Så nu är planen att spara ihop lite pengar till en ny skärm så min egen dator kommer igång igen. 
Annars spenderar jag mest tiden ute i trädgården med att få till en lagom stor odlingsplats, skriver ( när jag orkar koppla in datorn alltså ), fotar mer nu när världen inte längre är grå, försöker få ihop min folkvagn, jobbar, plockar blommor, gör saft ( på violer just nu ) eller tittar lite för mycket på serier. 
 
 
 
 
 
border collie - borderjack - foto - fotografering - hund , - jack russell - natur - vår
Sari Tolfmark

Såg din gamla blogg när jag letade efter muminlista. Samlar du fortfarande ?

Svar: Gamla blogg? Menar du denna så är den fortfarande vid liv. Muminlista?
Miriam

Sari

Ja precis. Undrar om du fortfarande samlar muminmuggar? Annars är jag intresserad av att köpa.