2019

 
 
Jag vet aldrig riktigt vart jag ska börja när jag varit härifrån så länge. Vad har jag gjort? Jobbat. Fotat en del. Lagat mycket mer mat. Bakat. Skrivit på en början av en bok, men nästintill bara i mobilen hittills. Jag är fortfarande så ovan med att faktiskt ha en fungerande dator igen.
Men jag har ideér för kommande inlägg igen. Bland annat har jag sammanställt hur odlingarna gick förra året, i tropikvärmen med vattenbrist och sinande brunn. Jag har också en idé på att skriva om allt som ska odlas i år. Förutom sådant jag måste ha, såsom ärtor och gurka, så tänkte jag ge mig på både sparrisärtor och bärmålla. Men det kommer, jag har inte ens beställt alla fröer än och det brukar alltid slinka med fler än jag tänkt från början ( gör det inte det för alla som odlar? ).
Hur som helst så är det äntligen ett nytt år. Och för första gången förstår jag alla som varenda år säger " nytt år, ny början ". För i år känns det faktiskt så. Det vänder nu. 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
border collie - borderjack - hund , - jack russell - vinter - vinterskog