VINTERTID


Och här ligger den orörd, som en gammal bok som jag lovat mig själv att läsa men aldrig öppnar upp. Bloggen alltså. Min dator är fortfarande utan fungerande skärm, vilket gör att jag använder den kanske någon timme i veckan. Och då är det för att skriva. Eller ladda över foton.
Men jag saknar detta. Jag saknar kreativiteten och känslan av att skapa något. Jag har önskat mig en ny skärm av tomten i julklapp, så vi håller tummarna för detta. Annars finner man mig enklast på instagram ( @pikkumyyz ).
Hur som helst så tänkte jag flika in ett snabbt inlägg här. Och kanske lyckas lägga in ett par till, om datorn samarbetar med mig.
Annars har jag mest myst omkring i rutiga pyjamasbyxor här hemma, när november blev december och snön föll utanför. Jag har satt upp en massa fågelmatare och sitter i köksfönstret och kikar vilka som flyger förbi. Blåmesar, sparvar, ett par hackspettar, sidensvansar och domherrar. Ett par fler som jag inte minns namnen på. Och ekorren. Ekorren som gnager av talgbollarna så dom faller till marken, sen tar han dom med sig och försvinner upp i granarna. Snön har smällt undan, det är isgata och stjärnklart ute nu. Och jag går bara och längtar efter en ordentlig snöstorm som stannar kvar här, vintern ut.
 
 
 
 
 
 
snö - snöflinga - vinter - vinterskog