BLAND BLÅBÄRSRIS OCH GRANAR

 
Ibland kan det vara ganska skönt att ta en paus ifrån allting, ni vet. Det är lite vad jag har gjort med livet den senaste veckan. Jag blev totalt förälskad i en bok och sträckläste den. I sängen, på gräsmattan, i bilen, i hängmattan. Reorna har börjat överallt och jag blir lite smått galen på hemsidor som krånglar eller tanken på att slösa för mycket pengar. Jag har kokat saft, badat naken i små sjöar, åkt på långa roadtrips, strosat på loppisar, kollat på serier när det har regnat, pysslat. Och i helgen var jag med mamma ut i blåbärsskogen. Vi kom bara några meter, sen var hinken full. Men solen värmde medans den gick ner över träden och det doftade sommarskog överallt.
Ibland behövs verkligen en sån här period, där man tar det lugnt och kopplar bort sig litegrann från allting. Det känns som man kan andas på nytt sen.
 
 
 
 
Sverige - blå - blåbär - bär - landskap - lantliv - natur - skog - skogen - sommar - sony - svensk sommar