ETT BOKTIPS OCH EN MUGG

 
Blått och vitt har alltid varit mina favoriter av alla färger ( utom när jag var sex år och precis allting skulle vara gult för att jag ville göra folk glada, och gult blir man automatiskt glad av tänkte jag ) så direkt när jag såg den här fina muggen inne på Indiska visste jag att den skulle följa med mig hem. Det finns även en skål i samma mönster som jag är sugen på att köpa.

Boken fann jag på bok-rean på jobbet. Den börjar med tips om glädje, bättre självkänsla, om motion och vila och massage. Sen kommer recept och tips om vad olika vitaminer är bra för, och var man hittar dessa ( vitamin F hjälper huden att återställa och bibehålla sin fuktbalans och finns bland annat i abborre och olivolja ). Det kommer ett stycke om örter och blommor, saker från naturen som man kan använda i såväl mat som salvor eller ansiktsvatten ( visste ni till exempel att basilika är lugnande och lindrar irriterad hud eller att ingefära sägs lindra åksjuka? ). Boken är full av tips för hela kroppen, vackra bilder, inspirerande recept och enkla tips som du vill prova direkt. Otroligt inspirerande och jag slutade inte läsa förrän den var slut.
Catherine Dichy är kvinnan som har skrivit boken. I över tjugo år har hon arbetat internationellt som makeup-artist och hårstylist, bland annat åt Charlize Theron, Robyn och Pierce Brosnan. " Catherine har genom sitt jobb lärt sig vad känslan av välbefinnande innebär och hur man kan förstärka sin naturliga skönhet. De senaste åren har hon arbetat alltmer med naturliga och ekologiska produkter ".


Kudden i bakgrunden kommer ifrån H&M, ifall någon undrar. Så fort sommaren kommer blir det blåvitt tema hos mig, med mycket inspiration från naturen. Saker från stranden får gärna vara små detaljer på fönsterbrädorna, som snäckor, stenar eller drivved. Tänkte prova på att göra egna ljus med det temat, återkommer med resultat här sen.
 
 
bok - boktips - hudvård - hår - hårvård - inspiration - inspo - natur - naturlig - naturlig skönhet - naturligt - smink